Σε καθαρή θέση η Eurolife είναι σταθερά εδώ και χρόνια ο δεύτερος μεγαλύτερος Όμιλος στην Ελλάδα.
Η Eurolife το 2016
Σύνολο παραγωγής 498 εκ ευρώ (+62%)
Καθαρά κέρδη Ομίλου 69 εκ (+43%
Αποζημιώσεις 387 εκ ευρώ
Ενεργητικό 2, 3 δις ευρώ
Ζωή, Υγεία, Αποταμίευση είναι τα δυνατά χαρτιά της ενώ στο αυτοκίνητο η παραγωγή είναι μικρή – σημαντική παραμένει η θέση της στον κλάδο Περιουσίας, ο οποίος παράγει το 18% του συνολικού τζίρου. Tην περασμένη χρονιά η παραγωγή Ζωής στην Ελλάδα έφτασε τα 425 εκ (378 εκ σε ατομικά συμβόλαια – 47 εκ σε ομαδικά) και στις Γενικές τα 60 εκ ευρώ, (15 εκ αυτοκίνητο, 36 εκ περιουσία, 9 εκ λοιπά).
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Διευθύνων Σύμβουλος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου δήλωσε ότι αποτελούν μείγμα οργανικών και επενδυτικών κερδών (το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο υπολογίζεται περί τα 2,5 δις ευρώ) ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αποτελέσματα μιας «πολύ καλής επενδυτικής χρονιάς» - αρκεί να δει κανείς την πορεία της εταιρείας όλα τα προηγούμενα χρόνια (εκτός από τη χρονιά του PSI).
Στην Εurolife, δίνουμε τεράστια σημασία στο τεχνικό αποτέλεσμα. Πιστεύουμε, και το ίδιο πιστεύει και ο νέος μας μέτοχος, η Fairfax, ότι το καλό τεχνικό αποτέλεσμα (ασφάλιστρα μείον αποζημιώσεις) είναι ο θεμέλιος λίθος για μια ασφαλιστική εταιρεία, είπε.
Είναι δελεαστικό να ασχολείται κανείς μόνο με τις επενδύσεις, που όμως αυξομειώνονται ποικιλοτρόπως, αγνοώντας αν θα βγάλει κέρδος ή ζημία στα ασφαλιστικά, συνέχισε. Όλα όμως, από εκεί ξεκινούν για μια ασφαλιστική εταιρεία, από το τεχνικό αποτέελσμα.
Όπως επίσης είναι εξαιρετικά δελεαστικό, πρόσθεσε, να αυξάνεται ο τζίρος με τεχνητά μέσα, κατεβάζοντας δηλαδή την τιμή κάτω από το τεχνικά επιτρεπτό όριο, φέρνοντας μεν ρευστό προσωρινά στην εταιρεία, ρισκάροντας όμως στο άμεσο μέλλον τα οικονομικά της, ρισκάροντας δηλαδή να μείνει χωρίς κέρδη αφού το πιθανότερο είναι ότι θα «τα δώσει όλα» (αν έχει…) για να ανταπεξέλθει στις αποζημιώσεις.
Στο κλάδο αυτοκινήτου το ασφάλιστρο δεν είναι σε διατηρήσιμα επίπεδα, υπογράμμισε.
Η πορεία της Εurolife τα χρόνια της κρίσης (μερίδιο αγοράς):
2010: 6% 2014: 10% 2015: 8% 2016: 13%
Με 13% μερίδιο αγοράς πάντως, ( 22% στη Ζωή, καταγράφοντας φέτος αύξηση σχεδόν 80%, σταθερό το 3,2% στις Γενικές) και χωρίς ακόμη να έχει γίνει αισθητή η παρουσία του νέου ισχυρού μετόχου της, η εταιρεία μπορεί να κάνει άνετα σχέδια για το μέλλον.
Ο νέος της ιδιοκτήτης, άλλωστε, έχει το προνόμιο να είναι αποκεντρωτικός, να αφήνει δηλαδή τις θυγατρικές να παίρνουν μόνες τους αποφάσεις και να δρουν σε τοπικό επίπεδο, χωρίς τα ατέλειωτα πέρα δώθε εγγράφων και εγκρίσεων που ταλανίζουν άλλες εταιρείες με ανάλογου μεγέθους Ομίλους ως μετόχους.
Παράλληλα, η Fairfax, απόλυτα εξειδικευμένη στην ασφαλιστική αγορά (επενδύει μόνο σε ασφαλιστικές σε όλο τον κόσμο μάλιστα, δεν αποεπενδύει -δεν πουλά- ποτέ, τουλάχιστον τα τελευταία 32 χρόνια) έχει εκτεταμένη τεχνογνωσία από Ασία, Ευρώπη και Αμερική και προσφέρει άπειρες δυνατότητες συνεργασίας ή αναζήτησης προϊόντων, είναι δηλαδή μια μεγάλη ασφαλιστική οικογένεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Κυρίως δε, διαθέτει και κεφάλαια προς επένδυση, κάτι το οποίο δεν ίσχυε στην περίπτωση της Eurobank.
Έτσι οι επιλογές και οι προοπτικές έχουν ανοίξει διάπλατα εδώ και ένα χρόνο για την Eurolife - κάτι που άξιζε να γίνει. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι η μόνη εταιρεία Ζωής στην οποία έχει επενδύσει η Fairfax (επενδύει σε εταιρείες Ζημιών) και είναι και στην Ελλάδα – ενδιαφέρων στοιχείο και μάλλον ενδεικτικό για το που «βλέπει» ο διεθνής οργανισμός ότι πηγαίνουν τα πράγματα στη χώρα μας.
Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι το 30% της παραγωγής της προέρχεται από την διαμεσολάβηση – 1200 περίπου συνολικά μεσίτες, πράκτορες και ανεξάρτητα Γραφεία την επιλέγουν σε όλη την Ελλάδα.
Πράγμα που σημαίνει ότι κάνει καλή δουλειά και μάλιστα επί χρόνια, με συνέπεια. Η Eurolife δεν πρέπει κανείς να ξεχνά, ξεκίνησε ως τραπεζική εταιρεία (και αυτό ήταν μέχρι πρόσφατα), ένας λόγος παραπάνω λοιπόν για να είναι επιφυλακτικοί - έως και αμυντικοί – οι διαμεσολαβούντες απέναντί της.
Αυτή τη στιγμή το bancassurance, (μέσω Eurobank και Ταχ. Ταμιευτήριο) δίνει το 58% της παραγωγής και οι λοιπές συνεργασίες (ομαδικά, affinities) το υπόλοιπο 15%.
«Είμαστε πολυκαναλικοί και αποδεικνύουμε κάθε μέρα ότι Δίκτυα που μοιάζουν αντίπαλα μεταξύ τους μπορούν να συνυπάρξουν, αρκεί να είσαι σωστός απέναντί τους» είπε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου. «Στον πελάτη πρέπει να δίνεις την ευκαιρία άλλωστε να αγοράσει όπως αυτός θέλει και όχι με τον τρόπο που επιθυμείς εσύ». Το bancassurance πάντως έχει «ταβάνι», υποστήριξε, ενώ ο Ασφαλιστής όχι. Σε κάθε περίπτωση, "ο κόσμος αλλάζει και το κάθε τι παίρνει τη θέση του. Δεν γίνεται να προχωρήσεις αν είσαι προσκολλημένος στο παρελθόν», υπενθύμισε, οι εξελίξεις θα σε αφήσουν πίσω.
Α. Σαρρηγεωργίου_photo"Το bancassurance μπορεί να φτάσει μέχρι ένα σημείο. Ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος μπορεί να τα κάνει όλα. Όμως ο κόσμος αλλάζει και όλα έχουν τη θέση τους. Δεν μπορούν όλες οι ηλικιακές ομάδες να συντηρήσουν έναν ασφαλιστή. Υπάρχουν και οι νέοι που θέλουν να τα κάνουν όλα μέσω Ίντερνετ. Δεν μπορεί κανείς να μένει προσκολλημένος στο παρελθόν - η online πώληση ήδη είναι χθεσινά νέα. Όμως τον (σωστό) Ασφαλιστικό Σύμβουλο δεν θα τον αντικαταστήσει ποτέ κανείς. Αν μιλάς έντιμα με όλα σου τα Δίκτυα, δεν δημιουργείται πρόβλημα".
Μια «Σίλικον Βάλεϋ» στην Πανεπιστημίου
Το dress code στις ασφαλιστικές εταιρείες είναι πολύ συγκεκριμένο και ειδικά για τους άντρες, περιλαμβάνει συνήθως γραβάτα. Αν περάσει κανείς τα πρωινά όμως, έξω από το διατηρητέο της οδού Κοραή, θα δει μια ασυνήθιστη κίνηση για ασφαλιστική εταιρεία. “Στους χώρους μας πλέον κυκλοφορούν πολλοί χωρίς γραβάτες” είπε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, αποκαλύπτοντας ότι αυτή την περίοδο, σχεδόν όλο το παλαιό κτήριο (η διοίκηση καταλαμβάνει το διπλανό, μοντέρνο κτήριο), είναι κατειλημμένο απο νεαρούς φωστήρες του Ίντερνετ και γενικότερα, της ψηφιακής τεχνολογίας.
Οι οποίοι εργάζονται πυρετωδώς για την ψηφιακή αναγέννηση της εταιρείας, επένδυση 5, 5 εκ ευρώ και μάλιστα, με άμεσα αποτελέσματα. “Λόγω κρίσης δεν είχαμε επενδύσει στην τεχνολογία” σχολίασε ο κ. Σαρρηγεωργίου. “Με την αλλαγή στη μετοχική σύνθεση θα γίνουν πολύ σημαντικές επενδύσεις. Τώρα, αυτό που θα γεννηθεί, θα είναι μπροστά από τις εξελίξεις”, είπε. Η εταιρεία δεν πιστεύει σε πρότζεκτ ετών. Τώρα έχει την οικονομική δυνατότητα να επενδύσει πολύ και να επενδύσει γρήγορα, πρόσθεσε.
Πράγματι, μετρά ήδη ένα χρόνο η υλοποίηση του Εurolife 2.0 Transformation to the point, η ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης συνεργατών,
πελατών και εργαζομένων, η πρώτη φάση της οποίας, το Broker’s portal, είναι σχεδόν έτοιμη. Στόχος είναι να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και οι λειτουργίες και να διευκολυνθεί η επικοινωνία.
Η ασφαλιστική εταιρεία που δεν επενδύει σοβαρά στην τεχνολογία κινδυνεύει να μην έχει νόημα στο απολύτως εγγύς μέλλον, σχολίασε ο Αλ. Σαρρηγεωργίου. Οι πελάτες μας είναι πολύ νέοι, εικοσάρηδες και τριαντάρηδες. Πρέπει να επικοινωνούμε μαζί τους όπως επιβάλλει η σύγχρονη πραγματικότητα. Στη Eurolife έχουμε καταλάβει ότι πρέπει να ακούμε τον πελάτη.
Focus στις Γενικές
Απέναντι σε αυτές τις προοπτικές η εταιρεία έχει τρεις στρατηγικές προτεραιότητες: Έμφαση στο τεχνικό αποτέλεσμα, διατήρηση αποδοτικότητας – κόστους (με 10% του τζίρου σε διοικητικά κόστη είμαστε ο χαμηλότερος σε κόστη στην Ελλάδα ασφαλιστικός παραγωγός, είπε ο Διευθ. Σύμβουλος) και διατήρηση της ισχυρής κεφαλαιακής επάρκειας.
Προτεραιότητες για το 2017 είναι η δραστηριοποίηση σε εναλλακτικά δίκτυα, η ανάπτυξη νέων προϊόντων αξιοποιώντας και την τεχνογνωσία του νέου μέτοχου (αναμένονται ανακοινώσεις πολύ σύντομα), καθώς και η διεύρυνση των σημείων επαφής με τον πελάτη.
Το focus είναι σίγουρα στις Γενικές και ιδιαίτερα στους κλάδους εκτός αυτοκινήτου – όπου η εταιρεία θα μπορούσε αλλά δεν θέλει, να έχει μεγαλύτερο μερίδιο, άφησε να εννοηθεί ο κ. Σαρρηγεωργίου μιας και ο κλάδος δεν έχει το ασφάλιστρο που θα έπρεπε – το ασφάλιστρο είναι σε επίπεδα μη διατηρήσιμα, όπως είπε.
Στους κλάδους Ζωής και Γενικών η Eurolife αναπτύσσεται και στη Ρουμανία (παραγωγή 14 εκ ευρώ το 2016), μέσα από την συμφωνία αποκλειστικής συνεργασίας με την τράπεζα Bancpost, θυγατρική της Eurobank. Η χώρα αναπτύσσεται ταχέως και η Eurolife επιθυμεί, γιατί όχι, να αναπτυχθεί ανάλογα.
πηγ'η underwriter.gr